mandag den 7. oktober 2013

Syv uger og lidt til

Jeg har nu været i Argentina i syv uger og lidt til. Indtil videre har det været en fantastisk oplevelse og jeg er begyndt at falde mere og mere til. Jeg har fået opbygget mig en dejlig hverdag som jeg er begyndt at holde godt af, og forude i fremtiden har jeg en masse gode oplevelser i vente: Syd-rejsen d.13 november hvor jeg skal ned og se isbjerge og pingviner, 3 måneders sommerferie når jeg kommer hjem og nord-rejsen til april hvor jeg rejser til Iguazú for at se vandfald. Men det kommer i til at høre mere om når jeg kommer til den tid.

Nu vil jeg fortælle jer om hvad jeg har oplevet disse dage hvor jeg ikke har holdt jer opdateret på bloggen.

Sidste weekend en ganske almindelig lørdag aften skulle vi ud og spise hos nogle af Claudios familie. Og med nogle mener jeg kun en lille del af familien da han har sådan ca. 30 fætre og kusiner!!
Nå men vi var altså samlet der i lørdags ca. 12 mennesker inklusiv små børn, de tæller jo også som noget.
Aldrig i mit liv har jeg spist så meget en lørdag!! Der var stillet op med tonsvis af forskellige snacks og tørret skinke, 3 forskellige slags pølser, ristet blæksprutteringe og det var forretten. Til hovedret skulle vi have pizza og til dessert en kæmpe kage!!






Denne her kage, er en traditionel kage som de spiser rigtig meget til jul. Jeg prøvet at smage den hjemme hos Vicki, og det var okay, men kan slet ikke konkurrere med ris a la mande!!!



Det var så lidt fra sidste weekend. Denne her weekend var meget anderledes, vi tog på weekendtur til provinsen Córdoba hvor Yani's mor os søster bor. Vi kørte klokken 9 om morgen og ca. halvanden time efter holdte bilen stille ude foran Yani's mors hus. Et hyggeligt gammelt hus som før tilhørte Yanis bedsteforældre. Der spiste vi frokost og hyggede os om eftermiddagen, og Yani's mor gav mig en dejlig parfume i velkomstgave, som jeg er super glad for. Senere kørte vi hjem til Yani's søster der skulle Lara,Juampi og jeg overnatte og Yani's søster har også en dreng på min alderAndy.

De har et kæmpe hus og jeg kan ikke gætte mig til hvor stor grunden er! Men super flot det var det og hyggeligt, med en kæmpe have og en stor pool.  Søde mennesker det er de og jeg havde nogle dejlige dage i deres selskab.
Lørdag sidst på eftermiddagen kørte vi tøser, Yani, hendes søster, Lara og jeg ind til centrum for at shoppe! Jeg fik stilletter, makeup, cremer og parfume og pins til min blazerjakke af Yani's søster!! Hun er alt for gavmild men hun ville gerne give mig "en" velkomstgave. Jeg er super glad for alle tingene og det var rigtig dejligt at komme til storbyen igen og gå på café. Må sige at jeg savner at tage til Århus med pigerne og shoppe og gå på café! Så det var dejligt at komme lidt ud og shoppe igen og gå på café.
Da vi var færdige med alt shopperiet og klokken også var rundet 8 kørte vi ind hos en bager for at købe kager og brød til aftensmaden og dessert. Hold op hvor var der bare mange kager!! Dios mio(OMG).

Da vi kom hjem gik vi i gang med at gøre klar til aftensmad, asado. Søndag startede jeg dagen ud med en gåtur på 4 kilometer sammen med Lara og Yani's søster. Senere kom Yani,hendes mor og Claudio og spiste igen asado til frokost. Da vi var færdige og mætte skulle jeg ud og køre i bil!!
De bor lidt ude fra byen så der var rig mulighed for at køre. Det var lidt svært i starten skulle lige finde ud af hvordan bilen fungerede, men til sidst fik jeg dog fat i det og kørte med taget nede og så sej ud bag rettet!! :-)
Det skal lige siges at jeg startede med at køre i haven, for den var stor nok til at jeg kunne øve mig.

 Bedstemoren's hus foran

 
 
 
Billederne her er fra Yani's søsters hus
 






 Alle ved hvordan det er at få taget billede med sol i øjnene!






 familiens to hunde
 
Her er lidt billeder af Gálvez i dens smukke blomstringstid!

 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar