fredag den 7. marts 2014

17 års fødselsdag i Argentina

Dagen kom d.6/3 min fødselsdag, en dag som jeg faktisk ikke havde tænkt ret meget over, og pludselig kom dagen sørme! Jeg sad sent oppe om aftenen d.5/3 og så TV sammen med familien, sad egentlig bare og ventede på at klokken skulle slå 24:01. Det gjorde den så, og min familie sang for mig og gav mig krammer. Jeg gik på hovedet i seng bagefter, og sørme om de ikke kom en gang til, syngende ind på mit værelse med en gave klokken 24:30! Jeg fik en rigtig flot bluse!
Nå jeg skulle jo altså sove, hvilket var lidt problematisk, men det lykkedes mig da til sidst!
Jeg stod op ligesom alle andre morgener, sent. Begyndt ligeså stille at planlægge hvordan dagen skulle komme til at gå, med kage, boller osv. da jeg jo fik fint besøg fra mine argentinske veninder.
Yani kom forbi, hun sagde at hun havde en overraskelse! Det var det sandelig også, et brev fra min mor,far og Martin og en gave! Jeg fik en vildt lækker badekåbe, som jeg havde ønsket mig! Det var sådan en dejlige overraskelse!
Jeg spiste frokost med familien bagefter den dejlige overraskelse, gjorde mig så klar til Skype med familien hjemme i DK.
Det var så hyggeligt, og gjorde dagen ekstra god!
Efter en god omgang snak og latter med familien derhjemme gik jeg i gang med at lave traditionelle fødselsdagsboller. Mirta havde allerede dækket bordet imens jeg havde siddet og snakket på Skype.
Så det hele var næsten klar til at pigerne skulle komme klokken 17. Til min overraskelse kom de lidt før klokken 17, hvilket er ret utroligt ifølge den argentinske kultur. Man er aldrig for tidligt på den, aldrig!! Man er altid for sent på den, men efter som jeg er fra Skandinavien og vi altid er der til tiden, eller 5 minutter før. Havde pigerne nok forudset at jeg ville sætte pris på, før tid besøg.
Ej den køber jeg ikke, tror bare at de havde gået lidt hurtigere end de lige havde regnet med og derfor kom lidt før klokken 17.
Vi hyggede os rigtig meget, og de elskede mine danske fødselsdagsboller, Jubii! Der blev snakket, drukket kaffe, og kage! Til min overraskelse drak alle pigerne kaffe!!! Hvad sker der lige for det? Når jeg vil på café med mine 4 bedsteveninder, skal jeg altid sidde alene og drikke kaffe, hvilket er røvsygt! Men en fugl har sunget om at der er nogle derhjemme er begyndt at øve sig på at drikke kaffe, er det ikke rigtig Annika og Amalie?
Nå det var lige et sidespring! Vi drak kaffe, snakkede og spiste kage! Jeg fik det sødeste og nok også det grimmest kort fra pigerne, som de selv havde lavet, men hold op hvor blev jeg glad for det. De er altid så kreative, hvis der noget de selv kan lave, så de ikke behøver at bruge penge på det, så gør de det. Jeg fik en sportstrøje i blå farve hvor der står ARGENTINA og en dejlige bodyspray. De kender mig efterhånden godt, da blå er min yndlingsfarve og jeg elsker sport!
Vicki og Belen blev til klokken 21 om aftenen hvor vi sad og snakkede, det var så hyggeligt! Det er så lang tid siden at jeg har siddet og snakket på den måde, hold op en lettelse at have nogle her som jeg rent faktisk kan snakke med og som jeg stoler på!
Nå familien kom over til aftensmad efter pigerne var taget hjem. Vi skulle have dejlige asado som min bror Leo stod for! Det gjorde han sørme rigtig godt! Til aftensmad var vi, Roberto(værtsfar) Mirta(værtsmor) Leo, Facu(værtsbrødre) Marianella(værtssøster) hendes baby inde i maven som forhåbentlig kommer ud her om 2 uger, hendes mand og deres lille søn Simon på 2 år, tror jeg.
Det var super hyggeligt og stille og roligt, ligesom jeg kan lide det. Senere på aftenen kom to af mine venner over til maté og kage. Matti og Colombo. Jeg har det vildt godt med de to gutter. Jeg kender dem igennem Yani, da Matti's mor og hans familie er rigtig gode venner med Yani og Claudio. Og Colombo er bedstevenner med Matti, og her når folk mødes, så kommer man til at kende alle mulige, da alle stort set alle er inviteret.
De to gutter har en lejlighed i Santa Fe, hvor de studerer, Matti studerer musik, så ham har jeg spillet lidt sammen med og sunget sammen med, og planen er at vi nu skal i gang med at lave en sang sammen! Lad os se hvordan det kommer til at gå! Colombo studerer til historielærer, men i virkeligheden har han en drøm om at blive skuespiller.
Jeg gik glad og træt i seng i går, efter en rigtig dejlig dag!

Billeder fra dagen:

 Det flotte bord


 Mirta og jeg

 Roberto og jeg

 Pigerne

 Mirta's flotte kage






 Facu


 Leo


 Den lækre asado






 Mine flotte gaver, mangler dog badekåben, men det er fordi at jeg har den på, og orkede ikke lige at skifte, hihi
Gaverne: Blusen, sportstrøje, maté, breve, bodyspray, badekåbe og rammen. Som Yani og Claudio gav mig i gave, fra Cordobá. En lille ferie vi tog på i 5 dage, det skal jeg nok skrive om i næste indlæg med billeder!



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar