fredag den 28. marts 2014

Lørdag d.1/3-14 Santa Rosa, Cordobá

Fortsættelsen på min mini ferie i Santa Rosa med familien Scaglia.
Lørdag:
Lørdag sov vi "længe" klokken 10 kom Claudio og vækkede Lara og jeg, med kilden under fødderne, åh gud! God start på dagen med latter. Vi satte os alle udenfor på vores dejlige terrasse med maté, men jeg skulle altså lige have min morgenkaffe for lige at vågne lidt op. Vi nød den friske luft og den skønne udsigt.
Dagens første opdagelsessted på programmet var Embalse Rio Tercero. En fantastisk flot område, med havet, broer og vandfald, rigtig skønt naturområde. Der var også mange små øer bedækket af træer. På vejen var der fyldt med små træhuse, som solgte brød, ost, pølser, uldbluser, matés etc.
Det var så hyggeligt, vi købte os et friskbagt brød på vejen som vi gik og småspiste af imens vi gik og kiggede på det flotte landskab.
Jeg lærte noget nyt af Cladio, da vi ankom til enden af vandfaldet så jeg hvor stort trygget var af vandet og der derfor opstod en slags vandsky, det kaldes "ende af brudekjolen" det havde jeg aldrig hørt før, men det giver god mening. Vi gik på små skovstier, omgivet af træer, små vandfald hist og her. Det var blevet frokosttid, og vi var alle godt sultne, så da vi så da der var godt med trafik holdte vi ind hos den nærmeste restaurant. Jeg fik en lækker tacos, med chili og andre dips. Endelig! Utallige af måneder, har jeg fået mad som på ingen måde er stærkt, for de bruger ikke rigtig krydderier her i Argentina udover salt og peber. Her hvor jeg bor nu er heldigvis en undtagelse, men ellers ikke. Hvor var det dog dejligt at få chili! Nå vi spiste os mætte og kørte bagefter hjem til hytten hvor vi tog en lille morfar.
Vi besluttedes os efter vores lille morfar at bestige et bjerg! Det var en rute, som faktisk var ok hård hvor vi så på toppen ville nå et kæmpe kors. Det var super fedt lige at få gået sådan en tur, så kunne vi se ud over Santa Rosa og vi kunne også se at det skulle til at regne, så da vi kom ned igen og satte os ind i bilen begyndte det sørme at regne.
Opdagelseslysten var ikke slukket endnu, så vi kørte videre ud til en lille park/naturområde. Med små stier, små floder og på ruten fik vi mange besøg af køer. Det kom mig som en overraskelse, da jeg kom løbende ned af en grusbakke og pludselige stødte ind i en meget stor ko, jeg kom hurtigt op af bakken igen skal jeg sige jer. Der fik jeg lige en lille kalv, haha.
Mørket begyndte at trænge på, så vi satte kurs hjemad til hytten, påvejen kørte vi forbi et supermarked for at købe ind til asado. Super lækkert og en rigtig hyggelig dag/aften.
Billeder:























 

1 kommentar:

  1. Hej Søs. Flotte billeder. Jeg skal love for du får set en masse! :) Stort knus

    SvarSlet