fredag den 14. marts 2014

Cordobá

Fredag d.28/2-14 tog jeg til Cordoba på ferie med familien Scaglia.
Tidligt klokken 5 om morgenen kørte vi afsted på fulde drag mod en hyggelig lille ferie i en tysk koloni i provinsen Cordoba.
Vores opholdsområde hed Santa Rosa og hvor vores små hytter lå hed "Stein Weiss".
Jeg sov det meste af vejen og vågnede op til en fantastisk flot udsigt, med grønne bjerge, blå himmel og den skarpt skinnende sol.
Undervejs stoppede vi for at se et kæmpe vandfald, som faldt under en bro"Dique los Molinos". Der var enorm tryg på, da vi har haft en del dage med meget regn. Så tryg på, det var der.
Vi ankom til Stein Weiss sidst på eftermiddagen, hvor vi gjorde os tilrette med vores baggage.
De små hytter havde en fantastisk charme over sig. Små hvide huse, med mørkebrune træbjælker, en terrasse, med grill. På grunden var der en fodboldbane og en stor svømmingpool. Vi fik desværre ikke benyttede nogle af faciliteterne da vejret ikke var til det.
Tiden skulle ikke spildes, da vi kun skulle være der i få dage. Så vi fik pakket ud og tog straks afsted igen!
Vi kørte ind mod centrum, hvor der ligesom vores hyttested "Stein Weiss" var rigtig mange andre. Alle mulige forskellige små flotte hytter, også store flotte huse hvor folk boede. Men stort set alt i træ, flot mørkebrunt træ.
Vi passerede forbi den flotte, vilde flod "Rio Santa Rosa" vi valgte at spiste frokost på en restaurant lige ud foran floden. Jeg bestilte mig en salat, hvor der skulle være tomat, mozzarella, grønt salat osv.
Jeg fik min tallerken serveret, hvor der lå 2 skiver tomat og 2 skiver mozzarella. Jeg blev squ ikke mæt den frokost, sikke en mærkelig "ret" salat at servere, og det stod ikke under forret, eller begynderret. Nå det var der ikke noget at gøre ved, vi kørte videre bagefter for at se os nærmere i området. Vi besluttedes os at køre ned til en lille flod for at drikke maté, der var nogle små børn ude og bade i floden.
Vi besluttede os for at tage os på en rundtur i den gamle tyskekoloni. Hvor tyskere bosatte sig under 2. verdenskrig, der var stadig nogle af de ældre huse og man har så videre valgt at bygge videre på det og lave det til et turiststed med cafeer, restauranter og hoteller også. Vi tilbragte stort set hele eftermiddagen der, men det var også så hyggeligt og flot. Der var små ruter man kunne vælge, vi tog på næsten alle ruterne. Nogle ledte os til vandfald, andre til floder med flotte klipper og grønne træer.
Sådan fik vi dagen til at gå med, det var så smukt, frisk og køligt. Ligesom det skønne danske vejr!
Efter vi havde fået travet os godt igennem stort set alle de ruter der var blevet lavet, valgte vi at sætte os på en café og få os en kop kaffe og kage. Servetrisen havde varmet min kage alt for meget, så jeg brændte min gane! Øv nå klokken havde allerede rundet 19, så det var på tide hjemad. Jeg tog mig et dejligt langt varmt bad, efter at være blevet godt afkølet af regn og kold luft. Spiste aftensmad og på hovedet i seng. Sov fantastisk dejligt den nat.














 Vores hytte/hus




  Claudio!



 på restaurant foran " Rio Santa Rosa"










"Dique los Molinos"

 i parken "La Cumbrecita"






 
Det var lidt fra 1. dagen, vil senere følge op på de andre dage!
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar