onsdag den 28. august 2013

En uge i Gálvez

Så er der gået en uge, en uge jeg har tilbragt i Argentina, i Gálvez. Jeg har endnu ikke vænnet mig til at være her, da alt er anderledes! Jeg har endnu ikke fundet noget der minder om den danske hverdag.
Jeg må sige at min hjemve trængte på i dag og jeg må indrømme at jeg virkelig savner Danmark og min hverdag derhjemme. Jeg tror at det er nødvendigt at rejse hjemmefra og opleve andres hverdage, før det egentlig går op for dig hvor meget du sætter pris på det du havde. Nogle gange glemmer jeg at sætte pris på alle de værdifulde ting der var i hverdagen derhjemme. Når min mor lavede hjemmebagte boller til morgenmad, når mine bedsteveninder kom på uventet besøg, og alle de gange de har fået mig til at le.
Alting er så nyt, og jeg har ikke vænnet mig til at jeg har den opgave at skulle integrere mig i et nyt land. Den opgave tror jeg først vil blive rigtig opfyldt når jeg har lært at snakke sproget og har mulighed for at slappe af og kunne snakke med de mennesker som jeg rigtig gerne vil snakke med.
Jeg har så meget jeg gerne vil fortælle dem om, alle de vidunderlige ting vi har hjemme i Danmark hvordan mit liv er og hvor stor forskel der egentlig er. Jeg vil gerne kunne spørge dem ind til deres liv, vide mere om hvad de kan lide og kunne svare med andet et bare tommelfinger op eller ned.

Menneskerne her hjælper på humøret, rigtig meget endda. Alle er så venlige og jeg har endnu ikke mødt en person jeg ikke kan lide. Hvilket er ret positivt, da jeg ca. har mødt tusinde mennesker inde for denne uge!! Min hjerne har svært ved at holde styr på alle de ansigter og navne, og kun få kan jeg få til at passe sammen.

I dag fik jeg en mail og de ture Rotary tilbyder, og sydturen er allerede 25 oktober. Rejsen er 17 dage og jeg kan slet ikke vente!! programmet lyder så fedt, vi rejser ned gennem Argentina og ender det mest sydlige punkt der er. Efter rejser får jeg lagt en masse billeder ind af det smukke land, så i vil have mulighed for at se hvad jeg har set.

Her er billede af hvordan det ser ud når jeg sidder og skriver på bloggen. Der er vildt hyggeligt, og jeg sidder og drikker te imens, så et lille billede af noget jeg sidder og laver nogle gange. Og ja jeg drikker fem kopper te i løbet af en dag!! det er åbenbart meget normalt, jeg bliver jo nødt til at drikke en masse væske med så lidt mad man får i løbet af en dag. Ingen morgenmad, kun frokost og aftensmad, hvilket i dag bestod af 2 stykker pizza.
SAVNER DANSK MAD!! min mors mad, og alt den lækre mad pigerne og jeg plejede at lave.

 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar