lørdag den 24. august 2013

tredje dag

Så er det blevet tredje dag, og det er i dag lørdag.
I nat var jeg ude og opleve nattelivet i Galvéz! Noget anderledes sammenlignet med Danmark.
Vi startede ud med at gøre os klar efter aftensmaden kl.22:30 da vi endelig blev færdige og Milys veninder kom drog vi videre til Santiago, en ven af Mily. Der var vi kl.12:00 og sad og hyggede os i hans garage sammen med hans venner. De synes at det er super svært at kommunikere med mig, og det samme gør jeg. Så vores ordvalg af sprog er en blanding af det engelsk de nu kan og det spanske som jeg nu kan, hvilket vi sige at være; ikke ret meget.
De prøver ihærdigt at lære mig det spanske, hvilket jeg sætte stor pris på. Mily er den eneste i min familie der rigtig kan engelsk så når jeg skal kommunikere med resten af familien bliver det på spansk.

Før nattelivet var jeg ude og købe ind til skolesager, Mily og hendes veninde Rosaio hjalp mig med hvad der nu var nødvendigt at bruge i skolen.
Jeg var i skole med Mily i går, og det er meget anderledes end Danmark. Klasseværelserne er meget små, så har de hver et lille firkantet bord og en rusten stol. Tavlen er ligesom vores gammeldags tavler med kridt, og isolationen er forfærdelig, så det er nødvendigt at sidde med jakke på.
Men livet bliver holdt oppe med godt humør og deres fantastisk entusiasme og måden at se livet på den lyse side.

Jeg skal vænne mig til at folk stirre vildt meget!! Det er meget normalt at drengene kommer hen og siger "du er smuk" til en pige. Jeg elsker måden de danser på, drengene danser salsa og med salsa mener jeg rigtig salsa, de vrikker med hofterne som jeg ingen pige har set gøre i Danmark.
de er vildt afslappet og alle er venner med alle. Jeg er deres nye legetøj, og jeg er langt fra brugt op!!
Man møder hele tiden nye mennesker som vil hen og snakke med en, og måden man siger hej på er med kys på kinden og det samme når man siger farvel. ELSKER DET!! i Danmark giver man pænt hånden hvis det er mennesker man lige har mødt og nikker. Selv fitness instruktøren giver en kys på kinden når man træder ind af døren.

Jeg må sige at Danmark har meget at lære og det samme har Argentina. Deres økonomi er så elendig og alt den overskydende mad de køber, som bare bliver smidt ud, eller i vores tilfælde bliver givet til vores hund Lulu.

I dag har jeg været ude og løbe en tur, hvilket var skønt for vejret var køligt men med solskin ligesom vejret bør værre når man vil have det optimale ud af ens løbetur.
I dag blev det 5,3 km på 24 min . og 51 sekunder. Skønt at løbe igen.

Her er billeder fra byen, vores hus,gaden, skolen og kirken.

 Mi Mama en la casa

La Escuela

 La Iglesia

 La calle
 

1 kommentar:

  1. Skønt at se billeder, så er det nemmere at forestille sig din nye by. Ja de danske skoler fører vidst på udstyret.
    Gad vide om deres hund er en lille basse med alle de rester den skal guffe.

    SvarSlet