søndag den 22. september 2013

vi fejrede at det blev forår

I går fejrede vi at det blev forår. Har ligeså stille fundet ud af at de har nogle bestemte dage at fejre for at have en undskyldning for at drikke, og i går prøvede jeg så at være med til at se hvordan de fejre at det er blevet forår. Ude på en mark.

Juampi og hans venner arrangerer dagens forløb, de er en gruppe venner som fejre disse forskellige dage sammen og det har de altid gjort. De samler penge ind til øl , vin sodavand og mad og på selve dagen da byen var vågnet og dagens travlhed var begyndt, kørte vi byen rundt for at hente de forskellige ting vi behøvede. Det er vildt mærkeligt at de ikke har alle tingene samlet et sted, ligesom i Danmark kan vi stort set få alt hvad vi behøver i et supermarked. Men i går tror jeg vi holdte 5 stop rundt omkring i Gálvez for at finde drikkevarer og det mad vi behøvede.

Da vi havde alting klar, satte vi kurs mod stedet hvor vi skulle fejre foråret var kommet. Det var kun 3 km. udenfor Gálvez og for os danskere, i vores øjne vil vi kalde det for en mark.
Der var allerede kommet en del af drengene og de var begyndt at tænde op for "grillen". Jeg tror vi alt i alt var 20-25 mennesker og det var en rigtig hyggelig dag.
Da alle var samlet gik vi i gang med at spise og drikke vin og øl.Maden de spiste var kæmpe pølser som Argentina selv producere med hvidt brød til. Da maverne var godt fyldte gik vi udenfor, nogle spille baseball og andre sad i en rundkreds og snakkede. Vejret var meget forskelligt, noget af  tiden skinnede solen og det var lunt, og før vi ved af det regnede det vildt meget.
Jeg drak rødvin blandet med cola, tilsat citronskiver og sukker, vildt mærkeligt sammensætning med vin men det smagte rigtig godt, og det gør deres øl også.

Dagen fortsatte i godt humør og vi tog hjem  kl.19 senere på aftenen gik vi ud i byen, det eneste sted som alle kommer når det er lørdag, diskoteket "Amsterdam"

Her er lidt billeder af stedet og de bruger også stedet som flyvested, svæveflyvere men de kom desværre ikke ud.



 min værtsmor og jeg
 
 


 min fætter og jeg

 Gruppen
Når jeg lige er stået op og får min dejlige morgenmad
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar