onsdag den 18. december 2013

Mandag d.25/11og tirsdag d.26/11-2013

Mandag d.25/11-13
Vi vågnede til den bedste morgenbuffet nogensinde! Haha i hvert fald for de fleste tror jeg, kagebord med 5/6 forskellige kager og brød som man selv kunne riste med kaffe og te. Efter en dejlig morgenmad gjorde vi vores kufferter klar og pakkede busserne. Det var vores sidste dag i Esquel så vi skulle selvfølgelig ud og se hvad byen kunne byde på. En flot national park, fyldt med blomster i alle mulige farver. Det var rigtig flot, men der var ikke så meget andet at se en super flot natur og vi skulle kun være der i et par få timer, så vi kørte tilbage til Esquel igen for at spise frokost, på en super fed bar. Rigtig jazz stil med mange gamle plakater, øldåser over hele rummet. Jeg fandt endda Tuborg. Vi fik pizza, hvilket var helt ok da vi bare havde en bustur til Bariloche forude. Turen tog ca. 4-5 timer at køre dertil og det var et rigtig godt syn. Havet lå lige nede for fødderne af vores hotel med kirken på den ene siden, en park på den anden side og foran en virkelig hyggelig bar/restaurant med masser af julelys. Vi tjekkede ind på det vildt lækre hotel, det var virkelig et luksus hotel og værelset specielt med karbad og det hele. Dejligt at dele værelse med de to dejlige danske piger Sasha og Anna, så det blev bare rigtig pige-hygge. Sasha,  Mikkel og jeg bestemte os for at mødes efter at have pakket ud og gå en tur rundt i byen for at se hvordan centrum så ud. Det var rigtig hyggeligt, der var julelys i butikkerne, 1000 forskellige chokoladebutikker men Bariloche er også kendt for deres chokolade så det kom ikke så meget bag på os. Vi bestemte os for hvilke butikker vi ville ind i næste dag så vi var godt forberedt og kunne udnytte tiden fuldt ud. Typisk danskere. Vi gik tilbage til hotellet klokken 8:30 og aftensmaden var klar, men en fin salatbar til forret og bagefter blev der serveret hovedret.
Vi gik op på værelset bagefter, Sasha og jeg tog bad og Sarinja(dansker) kom over og vi gjorde os klar til at tage ud på pop senere på aftenen. Vi gik ned i receptionen hvor vi alle 80 udvekslingsstudenter skulle mødes og gå samlet. Desværre blev den glade stemning hurtigt ødelagt, da nogle af guiderne fra Rolling Travel havde fået en klage fra en ældre dame fra hotellet at hun var blevet spyttet i hovedet af en udvekslingsstudent og de vidste ikke hvem det var. Så hun havde ringet til politiet og der blev krævet 800 pesos betaling fra den udvekslingsstudent som havde spyttet den ældre dame i hovedet. De vidste sig så at være en pige fra Texas og blev besluttet at vi alle skulle betale 12 pesos hver så pigen ikke selv skulle betale de 800 pesos. Sarinja og jeg havde ikke specielt meget lyst til at betale de 12 pesos for en pige som havde spyttet en anden i hovedet. Det var bare dårlig opførsel og det havde jeg ikke lyst til at betale for. Det gjorde jeg så heller ikke, men under turen havde vi desværre før haft problemer med alkohol hvor mange af de unge købte vodka og sad og drak det på værelserne. Men vi kom afsted alligevel på pop, med en meget underlig stemning og folk blev fulde, røg sig skæve og sluttede dagen af vildt dårligt.


 Morgenmad


 Den fede bar



 Vores dejlige værelse


 Den hyggelige café





 på pop










 
Tirsdag d.26/11-2013
 
Vågnede 7:30 tog løbetøj og løb en dejlig tur nede langs vandet, det var godt nok dejligt at få så rørt lidt igen, det er en af de ting som jeg savner rigtig meget ved Danmark de fantastisk dejlige muligheder for en rigtig god løbetur. Nå det var lige et lille sidespring. Jeg vågnede så løb en dejlig tur, gik i lækkert bad bagefter og var så ellers klar til at gå ned sammen med pigerne til morgenbuffet. Vores gruppe mødets og klokken 9 gik vi ud i byen, det var blevet tid til chokolade indkøb.
Vi gik ind i stort set alle chokoladebutikkerne der var for at få smagsprøver og det var totalt det værd! Vi gik ind i Mamuschka hvor jeg købte en boks til min værtsfamilie, noget til min counsellor og noget til mig selv til den lange bustur. Mamuschka var nok den forretning der var mest overpyntet med jul, så vi valgte at det skulle være den café vi skulle på. Jeg fik en god kaffe og de andre fik god kakao og smoothies. Klokken 12 skulle vi allerede tilbage for at spise frokost, så vi løb fra caféen og hjem til hotellet for at få frokost. Bagefter tog vi på busrundtur for at se byen, hvilket var en fantastisk tur. Men gamle træhuse over det hele, vildt flot natur og vi kørte forbi et kæmpe hotel "llao llao" Som er et kæmpe hotel også kendt som et af de førende hoteller i verden. Efter en hyggelig rundtur kørte vi på landet hvor vi blev sat af. Det var der vi skulle tilbringe resten af dagen i Bariloche og vores sidste dag på hele turen. På et aktivitetssted hvor der var heste, fodboldbane, en kæmpe flot skov og en masse andre aktiviteter. Det var virkelig ude på landet og det var simpelthen så hyggeligt. Vejret var godt med solskin og vores leder var sådan rigtig vildmand og lidt skør, haha lige som det skal være. Eftermiddagen gik hurtigt med det, og jeg fik da også prøvet at ride! Det var meget sjovt at prøve det igen, og specielt flot inde i skoven at ride. Da mørket lige så stille begyndte at trænge på gik vi alle ind i en hyggelig træhytte hvor vi skulle spise asado, og hvor smagte det bare vildt godt, den bedste asado jeg har fået i løbet af mit ophold her i Argentina. Vi sluttede af ude ved et kæmpe bål hvor vi alle sad og dem der havde lyst kunne sige hvad de synes der havde været godt og dårligt ved turen, en rigtig fin og hyggelig måde at afslutte på. vi kørte tilbage til hotellet igen hvor vi fik lov til at gå på pop igen, den samme som dagen før. Desværre var der bare nogle som brækkede sig igen og folk var fulde, så vi gik tidligt hjem igen. Næste dag klokken 7 stod det på morgenmad og 7:50 pakkede vi busserne og satte kurs mod "hjem"
 






















 
 
Alt i alt var sydturen en fantastisk rejse, som jeg er så glad for at jeg kunne komme med på. Lysten til at komme tilbage er blevet enorm, og kunne rigtig godt tænke mig at bo et par år i Calafate. Har rejst meget med min familie, og f.eks. kunne sammenligne Buenos Aires med Barcelona, men sydrejsen er der intet at sammenligne med ud fra de steder jeg nu har været i verden. Argentina er er så smukt et land og kan ikke vente med at skulle på nordrejsen til april og se resten af mit nye dejlige land.
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar