søndag den 1. december 2013

Sydrejsen fra d.13-14 november

Okay så her får i lige systemet fortalt hvordan det kommer til at foregå:
Min sydrejse var 15 dage, jeg har skrevet dagbog hver dag så jeg ikke glemmer at fortælle jer noget. Jeg har taget 1000 billeder som alle skal tjekkes igennem, og jeg kom hjem i torsdags og lige siden har der været en masse at se til.
Så det jeg kommer til at gøre er: At skrive et blogindlæg fra enkelte dage, vise jer billeder fra de dage jeg nu fortæller om. Fordi hvis jeg skriver om hele turen på en gang, bliver det er kæmpe arbejde og meget for jer at læse. Så i får lidt at læse hver dag.

God læselyst!

Onsdag d.13 november 2013 var datoen jeg havde krydset af i min kalender. Da dagen så endelig kom, stod jeg op klokken 02:00 om natten og blev hentet af min counsellor kl.03:00 hvor vi satte kurs mod San Carlos sammen med Peter også som er den anden udvekslingsstudent i min by. kl.04:00 ankom til busstoppet i San Carlos og måtte vente en time på at bussen kom. Den var selvfølgelig forsinket, men sådan fungerer deres system altså bare. Men endelig kl.05:00 kunne man se en bus i øjenkrogen, endelig var den her! Vi fik lagt vores tasker ind i bussen og kom ind til en sovende bus, hvor der flød med udvekslingsstudenter over det hele, velkommen til sydrejsen.
Samme dag, bare 6 timer senere ankom til Córdoba, hvor vi så havde 4 timer i vente til den anden bus kom. Jeg fik hurtigt øje på de andre danskere og vi gik hen på en café for at købe noget frokost, men da maden var så dårlig besluttede vi os for at finde et supermarked. En halvtime senere fandt vi den endelig! med lidt besvær da Sasha(en af de dansker piger) havde brækket knæet. Vi fik handlet ind, frugt, grovbrød, yoghurt= typisk dansk.

De 4 timer gik hurtigt, bussen var kommet og vi satte kurs mod byen Puerto Madryn. En by som ca. lå 11-12 timers kørsel i bus fra Córdoba. Sasha, Anna( også en dansker) og jeg satte os nedenunder, mest pga. Sasha's knæ men jeg synes nu det bar meget dejligt, så kunne man sikre sig en "god nattesøvn" i bussen. Plus at man havde mere benplads og fjernsynet hang perfekt foran os.
Klokken nærmede sig spisetid og vi holdte ind på en mørk rasteplads, hvor man kunne se at der lå en restaurant. Vi fik ok mad, men pludselig falder der et insekt ned på min skulder, add!! Og lidt efter falder der også et insekt ned på en anden pige. Lige pludselig kan man bare hører 10 udvekslingsstudenter skrige og grine, så vi løber ud for at se hvad det er og det viser sig at være en kæmpe tusse!! med en bredde på ca.6 cm. aldrig i mit liv har jeg set så stor en tusse, fy for den.

Det blev endelig tid til at forlade restauranten og kører videre mod Puerto Madryn. Vi ankom næste morgen hvor vi vågnede op med solskin i øjnene og med udsigten til havet! Vi kørte hen på en restaurant for at spise frokost, vi fik god kylling med salat! Dejligt med noget god mad.
Bagefter blev det så tid til at tage hen på vores hotel, Sasha, Anna og jeg kom på værelse sammen, vildt hyggeligt. Vi havde terrasse, hvor man kunne se vandet, hvis man virkelig lænede sig ud og kanten. Efter et dejligt bad satte jeg mig derud i solen, med Ipad og slappede af.



 Frokost

 
kl.16:30 skulle vi så på rundtur i den dejlig by Puerto Madryn. Vi fik guide på og det første sted vi stoppede var på et højt punkt, så vi kunne se ud over byen og havet. Det var første gang at jeg har set havet siden jeg forlod Danmark. Jeg ville aldrig i mit liv havde troet at jeg kunne savne havet så meget. Men følelsen af den friske luft, lyden af bølgerne slå imod stenene mens mågerne skriger over hovederne på os, det har jeg savnet. Her er lidt billeder fra udsigtsposten:




 
Efter en dejlig rundtur i Puerto Madryn, fik vi tid til at gå rundt i byen selv. Vi kiggede på butikker, købte pins til min blazer og så meget andet. Vi sluttede af på en hyggelig Havana café hvor vi fik kaffe,varm chokolade og alfajores! Da vores time var gået, gik vi samlet hjem mod hotellet, 80 udvekslingsstudenter langs stranden. Rigtig hyggeligt. Da vi kom tilbage til hotellet gik Sasha og jeg på indkøb, vi savnede frugt og grøntsager lidt for meget, så vi løb hen til grønthandleren da vi kun havde 10 min. til at finde stedet og købe. Men det lykkedes os, og vi havde nu frugt til morgenmaden. Klokken 20:30 kørte vi i bus hen til restauranten og fik lækker mad endnu en gang. Dagen sluttede af med en god nattesøvn.
 

 
Fra d.12/13-14 november
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar